Till stöd för UNICEF

För sjätte året i rad medverkar Erik Olsson Fastighetsförmedling på Affordable Art Fair med fotografer som har tagit bilder med temat ”UNIK”. Hela intäkten för bilderna tillfaller UNICEF. 

Varje år tar fotograferna på Erik Olsson Fastighetsförmedling ungefär 150 000 bilder av olika miljöer, rum och detaljer. Fotograferna måste utmärka sig vad gäller så väl estetik som tekniskt kunnande inom både fotografering och efterarbete. Bilderna de fotograferar i bostäder inspirerar och ger visioner av ett framtida hem, vilket gör dem till en viktig del av en bostadsförsäljning.

 Vi erbjuder er att "gå 2 betala för 1" när du köper dina biljetter här 

Bildavdelningens samarbete med Affordable Art Fair & UNICEF
Erik Olsson Fastighetsförmedlings fotografer och redigerare är produktiva och väl exponerade i flöden där bostadsmarknad uppmärksammas. I så väl bostadsannonser som  kampanjer och events för varumärket.  

Vi medverkar på Affordable Art Fair med våra bilder då vi på ett bra sätt kan stödja UNICEF utefter vår professionalitet och kunskap inom fotografi. Detta är en plattform där vi gärna syns och här får vi ytterligare utmaningar då vi annars fotograferar rum och bostäder, säger Annci Gustavsson, Bildchef på Erik Olsson Fastighetsförmedling

Varför bilder på temat ”Unik” från bostadsfotografer på EO?
- Vårt team av fotografer/redigerare skapar varje dag, i sitt jobb, unika bildutsnitt i bostäder i unika sammanhang, att vi väljer att synas på Affordable Art fair är självklart då vår kreativa kapacitet och kunskap har en ofantlig bredd, förklarar Annci. Att välja bilder utifrån ordet ”Unik” skapar en bred tolkning för bilden. Varje exponering är unik för ögonblicket och kommer aldrig igen. Lika unik är tolkningen av resultatet.

- Varje dörr vi knackar på skapar unika, oförutsägbara möte. Vår ambition är att  våra möten ska bli minnesvärda och utmynna i unika bilder för försäljningen men också att få med minnet av ett hem. Att porträttera en bostad utefter sitt sammanhang och förutsättning och göra den unik är en stor utmaning, fortsätter Annci Gustavsson.

Att fotografera bostäder
Fotograferna och redigerarna på Erik Olssons bildavdelning har olika bakgrunder inom foto och tillsammans en bred samlad kompetens som finns till för varje försäljning på företaget. Vår viktigaste komponent är att, i varje bostad, fånga bilden av drömmen om ett boende. En utmaning som blir utefter förutsättningar i varje bostad & hem. Att skapa säljande bilder är vårt uppdrag, ett uppdrag som ser olika ut baserat på varje dörr vi kliver in i, säger Gustavsson.

Styling
Trenden om styling blir tydligare och tydligare, och med det blir utmaningen större av att fånga det unika i varje hem. Styling skapar också förutsättningar för oss att lyckas med bilder. En stylad bostad är som en uppbyggd scenografi, där man fått hjälp med rekvisita för att skapa magi. Att tillsammans med mäklaren och stylisten skapa en bra förutsättning inför varje affär och kund är vårt uppdrag och utmaning, vilket vi brinner för att göra, säger Gustavsson.


Tillbaka till toppen

Kontakta oss

✶ Obligatoriska fält